מפקד מחוז ירושלים: "יש התרעות לפיגועים"

בנצי לייזרוביץ No Comments on מפקד מחוז ירושלים: "יש התרעות לפיגועים"

ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן:" 47 ארועי פח"ע סוכלו מתחילת שנת 2022. יש התרעות לפיגועים לקראת החגים עם עלייה קלה בכמות ההתרעות. ביצענו שליש מעצרים של פוטנציאלים שעלולים לסכן את שלום הציבור, את שאר המעצרים נשלים בימים הקרובים. יש רגישות ויש מתיחות , ואנחנו כמשטרה צריכים לתת מענה ותגובה מהירה"

צילום: דוברות המשטרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכנס היערכות של המשטרה לקראת החגים, הציג מפקד מחוז י-ם ניצב דורון תורג'מן את היערכות המחוז לקראת חגי תשרי, בהם עשרות אלפים צפויים לפקוד את העיר ירושלים בחגי תשרי, ובפרט בעיר העתיקה והכותל המערבי.

מפקד המחוז אמר כי "מתחילת שנת 2022 משטרת י-ם סיכלה 47 אירועי פח"ע פוטנציאלים. זו כמות גדולה של פיגועים שבחסדי שמיים סוכלו".

"כשיש התרעות מודיעיניות אנחנו מטפלים בה מרגע שההתרעה נכנסת עד לסיכול. הבעיה שלנו זה המפגע הבודד שלגביו לא תמיד יש התרעה. מבחינתו מה שחשוב ברגע כזה הוא התגובה מהירה של השוטרים ואת זה אנו מתרגלים כל העת".

"יש התרעות לפיגועים עם עליה קלה בכמות ההתרעות ואנחנו ערוכים מול פח"ע. יש מתיחות ,יש רגישות ,אנחנו מתוחים מקצה לקצה בירושלים, ואנחנו צריכים לתת מענה ותגובה מהירה" כך לדברי ניצב דורון תורג'מן.

לקראת החגים מחוז י-ם יתוגבר במאות שוטרים שיהיו פרוסים בכל מקום, החל מהבט"ש, קו התפר, בעיר העתיקה ומזרח י-ם ובכל מקום שיידרש. במקביל, בכירי משטרת המחוז מקיימים ישיבות כל העת עם אנשי השב"כ, צה"ל ויחידות מיוחדות לדון בכל הקשור להתרעות הפח"ע לא רק במחוז ,אלא האם האירועים ביו"ש ישפיעו על י-ם ובאיזו מידה.

עם זאת, מפקד המחוז ניצב תורג'מן מציין כי לא רוצים לייצר פחד, וקורא לציבור להגיע ולעלות לי-ם. "בואו לחגים ללא חרדה".

בתוך כך, מודיעים במשטרה על שינויים בהסדרי התנועה במהלך אירועי הסליחות וראש השנה:

בשל היערכות המשטרה, בעת הצורך יחסמו לתנועה הצירים שבסמוך לעיר העתיקה לסירוגין ולפרקי זמן נקודתיים, בהם: חטיבת ירושלים, כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, יצחק קריב, כיכר צה״ל, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן, דרך יריחו.

באירועים אלו, ככלל לא תתאפשר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך מועדים אלו בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה. כמו כן, ייתכנו שינויים בהסדרי תנועת האוטובוסים באופן נקודתי ובעת עומס קהל באזור הכותל המערבי.

 



0 תגובות